Primul curs la FJSC

Ieri, am inceput iar cursurile la Masterul de publicitate, din cadrul Facultatii de Jurnalism si Stiintele Comunicarii. Am avut o discutie foarte interesanta despre cum ar trebui sa vorbesc eu la un curs de master.

Am primit reprosuri despre faptul ca plec de la premisa ca ei ar trebui sa stie foarte multi termeni de specialitate.

Stiu ca atunci cand m-am apucat de “profesorat”, m-am gandit foarte mult la nivelul cursurilor: sa vorbesc astfel incat sa ma inteleaga toti, sa vb astfel incat sa ma inteleaga un student mediu sau sa vorbesc cu varfurile. Atunci am luat decizia sa vorbesc cu varfurile si cred ca imi pastrez optiunea :)

Intr-o alta ordine de idei, am identificat aceeasi problema care ma sperie rau de tot: studentii la master nu stiu reclame…eu nu inteleg cum poti sa fii pasionat de comunicare fara sa stii tot ce misca…mai ales acum cand poti gasi cam orice pe internet.

Este ca si cum ai studia pictura fara sa stii vreun tablou.

38 Comments to "Primul curs la FJSC"

  1. Sebastiano
    Posted October 23, 2008 at 10:44 am | Permalink

    Sad. La Cluj e la fel.

  2. Sebastiano
    Posted October 23, 2008 at 11:03 am | Permalink

    Pasiunea e infectioasa. Transmite-le-o ;) We need people to look up to.

  3. Dragos
    Posted October 23, 2008 at 11:24 am | Permalink

    E simplu, pentru ca e la moda sa faci acum comunicare. A devenit un trend, e foarte usor sa intrii si la facultate si la master si toti sunt acum in “comunicare” in “publicitate”…”creativi” etc.

    Coatele se tocesc acum vorbind prin baruri despre cat de misto e sa fii in advertising, nu se mai tocesc prin birouri cu creionul in mana cautand idei. Nu se mai poarta munca, se poarta bla-bla-ul despre munca.

  4. tneilc
    Posted October 23, 2008 at 11:56 am | Permalink

    Inteleg decizia / optiunea de a vorbi “doar cu varfurile”, dar nu asta este misiunea unui profesor adevarat si daca tot te-ai apucat de “profesorat” … :)

  5. Anca
    Posted October 23, 2008 at 12:20 pm | Permalink

    @tneilc — Permite-mi sa nu fiu de acord cu sugestia ta. Razvan preda la MASTER, nu la scoala generala. Eu il sustin categoric in demersul de a descuraja mediocritatile cu diploma de master. E pur si simplu jalnica moda asta cu diplomele de master si doctorat. Si astia sunt nenorocitii care cer spor de supermegaextracalificare in domeniu! Masterul in sine este PENTRU VARFURI. Daca mergi in Franta, tre’ sa te astepti sa ti se vorbeasca in franceza.

  6. Cristiana
    Posted October 23, 2008 at 2:49 pm | Permalink

    @Dragos: de fapt, la master-ul de la FJSC s-a dat examen de admitere, asadar teoretic cei care “isi tocesc coatele in baruri” ar fi trebuit sa ramana acolo, nu sa treaca un examen…despre nivelul si metodele de evaluare de la examen nu sunt in masura sa comentez, dar cel putin selectia exista intr-un fel sau altul.
    In rest subscriu la parerea exprimata de Anca. :) Eu cel putin asta astept de la master…”limba franceza”, nu abecedare

  7. tneilc
    Posted October 23, 2008 at 4:39 pm | Permalink

    @Anca: Misiunea / rolul unui profesor este acelasi indiferent de categoria cu care comunica – scoala generala, universitate, master etc.
    In rest, sunt total de acord cu ce ai scris … si din pacate, lucrurile nu raman la acest nivel, de multe ori acestia sunt oamenii care ajung senior bm fara sa cunoasca principii basic de comunicare, “gestioneaza” brand-uri si “isi inteleg” consumatorul …

  8. Anca
    Posted October 23, 2008 at 5:08 pm | Permalink

    as putea fi de acord cu tine in privinta afirmatiei vizand misiunea unui profesor daca as avea incredere deplina in selectia candidatilor la master si nu numai, ceea ce evident nu-i cazul. Daca selectia s-ar petrece in asa fel incat studentii respectivi sa stie de ce sunt acolo si sa-si merite locul in universitati DE LA PRIMUL PANA LA ULTIMUL, atunci nici n-am mai povesti acum ceea ce povestim, pentru ca nici Razvan n-ar mai primi reclamatiile pe care le primeste, motivul fiind ca nu ar mai exista studenti la X master care sa nu cunoasca limbajul de specialitate si care sa nu manifeste interes pentru ceea ce se petrece pe piata relativ la domeniul in care doresc sa devina profesionisti.

  9. eu
    Posted October 23, 2008 at 5:53 pm | Permalink

    eu ii dau perfecta dreptate lui Razvan. Eu fac DTP si imi doresc sa lucrez intr-o agentie de publicitate si am fost si trainer si il inteleg perfect pe Razvan cand spune ca vrea sa lucreze cu varfuri. Intr-adevar, daca nu esti pasionat si nu ai habar cu ce se „mananca“ , daca nu citesti foarte mult inainte de a te inscrie la un astfel de master, sa iti faci macar idee de unde a plecat si unde a ajuns publicitatea, atunci nu ai dreptul sa reprosezi ceva profesorului tau. Cat despre trend, cum zice Dragos, ii dau si nu dreptate. Sunt persoane in acea grupa, care da, vin sa faca un master doar ca sa-l faca, dar sunt convinsa ca sunt si persoane care vor sa invete si inteleaga mai bine aceasta lume fascinanta a publicitatii. Eu cred, de asemenea ca daca nu ai talent, atat la asezatul vorbelor cat si a formelor, mai bine nu incerci un astfel de master.

  10. Ela
    Posted October 23, 2008 at 6:02 pm | Permalink

    Razvan, primesti si studenti dp la alte facultati? :D Daca da , locatia si ora. Ms mult

  11. matasel
    Posted October 23, 2008 at 7:21 pm | Permalink

    @Ela… miercuri de la 18.00… cladirea de la Leu…etajul 6… tin cursul impreuna cu Victor Stroe, Planning Director la Leo

  12. Ramona
    Posted October 23, 2008 at 8:28 pm | Permalink

    Mi se pare incredibil cum se vehiculeaza pe aici ideea de nulitati si colindatori de baruri. Hello, ce stiti despre oamenii care fac masterul ala, fratilor??? E un master de campanii de comunicare in relatii publice si publicitate. Sunt acolo oameni care fac PR si au venit sa se specializeze. Aaa, ca si ei trebuie sa stie ce inseamna ATL si BTL? perfect adevarat, dar asta nu inseamna ca trebuie sa cunoasca o gramada de acronime publicitare pe care nici macar toti publicitarii nu le stiu.
    Si calmati-va, oamenii de acolo, sau cel putin unii, au ceva in cap, vor sa invete si apreciaza ca li se vorbeste ca pentru varfuri.
    Si, Razvan, sa spui ca un om care invata comunicare trebuie sa stie reclame…ma rog, e relativ. Asa pot sa zic si eu ca un om care vrea sa fie bun comunicator trebuie sa fi citit cel putin Platon, Socrate, Heidegger, Descartes si Nietzsche. Face bine la discurs, la argumentatie.
    Dar criteriile mele de evaluare nu se aplica tuturor.
    Asta nu inseamna ca nu faci un curs absolut fascinant. Doar ca nu e chiar pentru toti care suntem acolo la nivel “premium”. Unii o sa ne mai taram u pic, cu bunavointa totusi. :)
    Succes!

  13. Irina
    Posted October 23, 2008 at 10:23 pm | Permalink

    Sunt convinsa ca vei avea si surprize placute de la masteranzi!
    Eu abia astept cursurile tale!

  14. Dragos
    Posted October 24, 2008 at 10:30 am | Permalink

    @ Ramona – nu se vehicula ideea nulitatii, si nici nu vorbeam despre toti studentii ci doar ca in general cam asta e trendul acum. Vrei sa crezi sa nu, fa un pic de research pe net si vezi ca toti mai marii din agentii se plang de lipsa de profesionalism a noilor intrati in industrie. Iti spun eu, max 40 % din sudentii de la FJSC sau SNSPA, alege ce vrei, sunt capabil sa faca ceva, in PR sau advertising, demn de luat in considerare.

    Vorba lui Emilian, acum e misto sa dai interviuri, nu mai astepti in spatele biroului 2 3 ani sa te descopere lumea prin ideile si proiectele pe care le-ai avut. Acum intrii in industrie, stai 1 an maxim ca doar ai terminat si tu un master si esti tare, cat mai multe interviuri, evenimente si creatie adevarata si proiecte de succes ZERO.

    Hai sa iti mai zic una, si mai pe trend e sa mergi la Cannes. Mergi si tu la Cannes si vezi ce atitudine au romanii, care pe scena nu sunt prezenti si fa o comparatie cu alti grei din industrie, care sunt pe scena. Daca ai fost deja, stii despre ce vorbesc.

    Aici nu imi vinde decat o singur fraza in minte: Together we can do more … :)

  15. Dragos
    Posted October 24, 2008 at 10:32 am | Permalink

    Era “vine” nu “vinde” my bad

  16. Anca
    Posted October 24, 2008 at 12:47 pm | Permalink

    Ca exemplu referitor la ideea lui Dragos despre atitudinea romanilor de pe langa scena comparativ cu atitudinea oamenilor mari care stiu cam toate scenele pe de rost, cum nu cred in puterea contraexemplelor, ci mai degraba in cea a modelelor pozitive, iata un mesaj si o atitudine care degaja energie pozitiva, din parte unui om pe care vi-l recomand oricand cu mare drag: http://www.youtube.com/watch?v=MIM8lP7fP6Y

  17. hoinarul
    Posted October 25, 2008 at 1:13 am | Permalink

    @Ramona: cunosc oameni la master care stiu cateva chestii vagi despre ceea ce inseamna publicitate. asta pentru ca oamenii din anii 1, 2 de la comunicare n-au nicio notiune. pr, advertising.. nimic! sunt o mana de oameni care se intereseaza de ceea ce e in jur, restul asteapta sa ’se predea la scoala’.

  18. Ramona
    Posted October 26, 2008 at 7:30 pm | Permalink

    Dragos, daca ar fi asa cum spui tu, ca 40% dintre studenti sunt in stare sa faca lucruri remarcabile, ar fi haos, ne-am manca toti de vii. Daca 1% dintre studentii unei facultati, daca 1% dintre membrii unei societati sunt in stare sa faca ceva remarcabil in viata, e mult. Altfel, aia 40% de care zici tu ar trebui sa nu mai doarma noaptea si s-o sfarseasca la balamuc, din cauza unei competitii inumane.
    Dar discutia e, de fapt, ce asteptari avem de la un master, de la cursurile unei facultati, etc. Sunt ele in stare sa faca din student un specialist? In nici un caz. Specialist devii IN agentie, familiarizandu-te cu fluxul, cu procesul, cu echipa fiecarei agentii. Ca “mai marii din agentii” se asteapta sa vina absolventul de facultate, ei sa-i puna pixu’ in mana si sa-i zica “Peste doua zile prezinta tu o propunere de campanie pe brief-ul asta” e utopic, nesanatos, amuzant.
    Nu scoala te face profesionist, nici macar in State nu se intampla asta. Scoala iti da notiunile care te vor ajuta sa te descurci odata ajuns acolo unde vei deveni profesionist, sclipitor sau mediocru, fiecaruia dupa puteri. :)

  19. matasel
    Posted October 26, 2008 at 8:28 pm | Permalink

    @ Ramona… scoala iti da notinu dar nu iti da pasiunea… si sa nu-mi spuneti ca exista pasiune acolo unde nu exista un minim interes pentru a consuma advertising/ comunicare

  20. Anca
    Posted October 26, 2008 at 8:41 pm | Permalink

    Intr-adevar, asa, cam pe la master e ideal de stat cu pixu-n manutza asteptand sa vina cate-un Razvan de pe undeva sa recite o lista de termeni cu explicatie cu tot si sa-i dea drumu’ la televizor pe un canal la voia-ntamplarii pentru primul calup publicitar, ca desigur, nu sunt destule surse de informare la ora asta si daca studentii ar sti de-acasa care-s campaniile X si Y pentru clientii Z si T s-ar putea purta o discutie despre eficientza strategiilor din spatele lor, ceea ce nu-i nici pe departe la fel de fermecator ca sentimentu’ pe care trebuie sa-l aiba un profesor cand aduce-n discutie una dintre campaniile in cauza si studentii habar n-au despre ce campanie vorbeste omu’, fapt pentru care povestea se amana pana data viitoare, pentru ca intre timp stimabilul domn profesor sa faca bine sa dea un mass cu clipu’ de pe YouTube daca vrea sa aiba cu cine povesti next time. Suna foarte atragator. Am stiut eu de ce-am refuzat modulul pedagogic in facultate…

  21. Dragos
    Posted October 27, 2008 at 12:08 pm | Permalink

    @ Ramona, cred ca tu vorbesti de lucruri remarcabile ca fiind extraordinare. Toata creatia ce iese dintr-o agentie ar trebui sa fie remarcabila si 1 % extraordinara. Si nu, nu ne-am manca toti de vii ci doar am ajunge intr-o societate unde un spot publicitar nu ar mai fi prilej de mers la WC in timpul filmului/emisiunii preferate. Astfel ca primul paragraf nu il iau in considerare, in ceea ce priveste continuarea sunt de acord cu Razvan, there is no passion…

  22. Ramona
    Posted October 27, 2008 at 4:24 pm | Permalink

    Razvan, eu recunosc ca pe mine publicitatea m-a pasionat intotdeauna la nivel mediu, niciodata “in depth”. Imi plac reclamele, am frecventat tot felul de festivaluri de publicitate locale, am discutat despre reclame si mi-am spamuit colegii cu clipuri haioase. Acuma ca am primit bibliografie, m-am apucat sa si citesc :))
    Cand mi-a vorbit cineva cu ochii sclipind de fascinatie, mi-a placut si chimia organica. Ce naiba? Ne descurcam noi si cu pasiunea asta, numa’ n-am inteles de unde ne cunosc toti cei care si-au dat cu parerea despre noi. Si nu-mi place sa fiu trasa de urechi si pusa in categorii de oameni pe care nu i-am vazut in viata mea.
    Toate bune!

  23. matasel
    Posted October 27, 2008 at 9:25 pm | Permalink

    @ramona… inteleg ca nu-ti place sa fii incadrata in diferite categorii iar legat de pasiunea pentru industria asta… sper sa vina…

    oamenii astia nu te cunosc pe tine… ci cunosc multi absolventi de facultati de profil care lucreaza/ se fac ca lucreaza in domeniu si inca asteapta sa le vina pasiunea :)

    dar nu stiu de la ce v-ati luat… eu doar am scris o prima observatie… sunt sigur ca o sa gasesc printre voi cativa “copii” pasionati… si care vor deveni adevarati profesionisti ;)

  24. Melamina
    Posted October 27, 2008 at 9:47 pm | Permalink

    Vai da’ sunteti niste minunati cu totii! Am o pasiune nebuna acum, inteleg mult mai multe si regret profund ca nu urmez si eu cursurile voastre elitiste care au menirea sa ma scoata din ignoranta informationala si viata mea lipsita de pasiune! Dar ce multe regrete port in suflet ca nu fac si eu parte dintre cei care vin in sala de curs si nu este judecat si tratat cu dispret de un personaj superior clar care nu are ca interes atragerea celor din sala ci cum sa dea mai interesant…Wow…metoda pedogica este senzationala…info de common sense pentru care nu trebuie sa mergi la Cannes: la masterele din Romanica se poate inscrie oricine cu orice fel de background – adica absolvent de matematica, comunicare, teologie, agronomie, jurnalistica sau zootehnie…daca sunt admisi inseamna ca trebuie sa te prezinti in fata acestor oameni lipsit de prejudecati, deschis la orice fel de public si cu inteligenta de a te pozitiona corect in fata audientei. Asa vei putea trezi si comunica pasiunea acolo unde nu e si cuceri/fideliza acolo unde e. Succesuri!

  25. Ramona
    Posted October 27, 2008 at 10:11 pm | Permalink

    :) exact asa ziceam si eu. uite ca am ajuns la pace. :)))
    de bine.

  26. matasel
    Posted October 27, 2008 at 10:51 pm | Permalink

    @melamina… doamne ce suparat sunt ca nu avem in sala prezenta dumneavoastra incantatoare :)… cand aleg sa ajut niste copii o fac dupa regulile mele…

    chiar te rog sa alegi sa-ti investesti si tu timpul in a ajuta si a pune osul sa muti sistemul romanesc de invatamant… desi sunt curios ce ai de impartasit in afara de “regrete”….

  27. matasel
    Posted October 27, 2008 at 11:08 pm | Permalink

    By the way… miercuri vine colegul si prietenul meu Victor Stroe, Planning Director la Leo Burnett… el va va vorbi despre diferitele nivele de IDEE: idee strategica/ idee creativa/ idee executionala

    El este baiat simpatic…nu ca mine :)

  28. Anca
    Posted October 27, 2008 at 11:21 pm | Permalink

    @Melamina — De la cei care provin de la matematici, teologii, agronomii si altele dezlegate de publicitate CU ATAT MAI MULT se asteapta pasiune, dovedita de un research constant si consistent! Pai cum, te lasi asa de mate si te gandesti SA-TI SCHIMBI PROFILUL incepand O NOUA DIRECTIE de la master incolo??? In what kind of twisted universe does this actually work, for God’s sake?! Cine doreste o schimbare si vrea sa fie luat de la zero, sa inceapa de la zero, adica cel mult de la cursurile facultatii corespunzatoare domeniului in cauza. Si chiar si asa e IN MOD NORMAL nevoie de muuuulta multa munca si mult studiu pe cont propriu — cel putin pe vremea cand am intrat eu la facultate, cand inca se mai dadeau admiteri, asa era. Si repet, ca sa abandonezi un domeniu in care deja te-ai pregatit pentru a te specializa in altul e nevoie de a thousand heavy bags of passion! Altfel nu esti decat un diletant care-si schimba palaria in asa fel incat niciodata sa nu-si asume responsabilitati. Azi e nevoie de un matematician, esti publicitar. Maine e nevoie de un publicitar, esti matematician. Aveam de multa vreme convingerea ca asta e cauza mediocritatii din tzara asta. Thanks for playing along and proving it!

  29. alex negru
    Posted October 28, 2008 at 1:10 am | Permalink

    Razvan, maine, miercuri, pot asista si eu la curs?

    (pentru ca am reusit sa ajung in sfarsit in Bucuresti, pentru cursurile mele de master Publicitate – snspa, dar miercuri seara am liber )

  30. Stanciu Viorel
    Posted October 28, 2008 at 3:32 pm | Permalink

    Eu cred ca esti un mare bizon !

  31. cristian
    Posted October 30, 2008 at 2:21 pm | Permalink

    Salut!
    Cursul de miercuri, 30 octombrie a.c., a fost foarte tare! S-a adaptat perfect nevoilor si cunostintelor noastre si nu ne-a complexat in nici un fel. Poate asta ar trebui sa faca un bun profesor…

  32. matasel
    Posted October 30, 2008 at 5:39 pm | Permalink

    Ma bucur ca v-a placut… eu si Victor o sa alternam pe acest curs… am inteles aluzia fina :)… nu sunt asa usor de convins iar cei 2-3 care o sa ajunga departe o sa-mi multumeasca la un moment dat…

    Ne vedem miecruri cu temele facute si vb. putzin despre branding…

  33. cristian
    Posted October 31, 2008 at 1:19 pm | Permalink

    Zic ca e nevoie de un background inainte de a trece la chestii mai serioase. Si nu trebuie sa te mire ca nu cunoastem jargonul creativilor. Nu uita ca pe site-ul FJSC scrie: unul din la avantajele unui master la aceasta facultate este RECONVERSIA PROFESIONALA. In plus, poate pe noi ne intereseaza partea de relatii publice a masterului :) Si da, recunosc, examenul nu a fost foarte pretentios, o demonstreaza faptul ca a intrat toata lumea, insa daca tot fugim de la job la master mai ceva ca pe vremea cand eram student, daca tot stam noaptea sa dam click pe materialele incarcate pe grup, daca tot nu adormim la seminarii, inseamna ca ne dorim sa invatam chestii. Iar tu nu te adresezi doar celor 3-4 minti destupate, cel putin not for now. Da-ne tuturor sansa de a intelege ce spui, iar mai tarziu ridica nivelul. In fine, astept intalnirea de miercuri. Weekend placut!
    PS: Ma scot din minti “fanii” tai care asista la cursuri (miercuri au avut surpriza neplacuta sa nu prezidezi tu cursul :)) ) care nu fac altceva decat sa shushoteaca (cat de tari sunt ei, cei de la SNSPA) la fel ca in liceu. Daca au ceva de spus, daca au argumente, sa vorbeasca tare, clar, raspicat. Daca ei tot au de castigat de pe urma FJSC-ului, hai sa avem si noi ceva de castigat de pe urma SNSPA-ului, sa vedem ce va invata, ca tot sunteti voi cei mai tari, nu :D

  34. matasel
    Posted October 31, 2008 at 6:13 pm | Permalink

    @cristian… ce ai mai? … eu nu am si nu vreau sa am fani… sunt niste copii pasionati care vor sa afle mai multe… nu e nici o competitie intre SNSPA si FJSC… singura competitie este cu voi insiva… sa deveniti cei mai buni… atat

    Am anuntat pe blog ca nu voi veni eu… asa ca se stia…

  35. Monoranu
    Posted November 1, 2008 at 10:50 am | Permalink

    Lasa Razvane! E master un curs de initiere. Studentii tre sa se informeze mai mult acasa iar in sala sa faceti debate. Din pacate invatamantul romanesc a invatat cursantii de la orice nivel cu dictarea. Orice student asteapta ca profesorul sa fie principala sursa de informare si nu doreste sa faca eforturi individuale in timpul cat se afla in afara salii de curs. Si cand mai auzi si motivatii de genul “dar ce, eu dau 2000 de euro ca sa vina unul sa-mi dea niste carti de citit? pai puteam sa le citesc si singur!” iti dai seama cam la ce nivel se gandeste la noi. Eu unul reprezint intr-o oarecare masura invatamantul universitar din Romania si vreau sa spun ca studentul gandeste foarte comercial astazi. Outputul dorit de el nu este reprezentat de cunostinte, skills sau competente ci doar diploma. :( Eu inca raman pe baricade si ma bucur ca si tu faci asta.

  36. Monoranu
    Posted November 1, 2008 at 10:51 am | Permalink

    Rectificare: Am vrut sa scriu “curs de master si nu de initiere” dar e cam dimineata si nu mi-am mancat cerealele. :))

  37. Virgiliu
    Posted November 6, 2008 at 4:01 pm | Permalink

    Iata, dau si eu cu parerea ca tot romanul semidoct:
    - primo – Razvan ne ofera oportunitatea de a avea informatii de SP de la cei mai buni, el fiind un fel de “primus inter pares” daca imi e permisa expresia. Ergo, propter hoc, as vedea asta ca pe un mare plus al masterului nostru de la FJSC. Faptul ca a primit “reclamatii” sau “sugestii” este – de facto – ceva bun. Este o comunicare! Este un feedback! Suntem totusi vii! :)
    Pare firesc sa presupun ca Razvan ar fi fost mai fericit daca auditoriul de la master se demonstra mai “din bransa”, avand asimilate adanc landmark-urile advertisingului si nu numai.
    Eppur…Razvan.. in tot raul e si-un bine; imi permit sa invoc un vechi principiu din artele martiale, enuntat de Jigoro Kano, fondatorul Judo-ului. Un shodan are intotdeauna de invatat de la un novice, deci nu va refuza randori cu acesta. Chiar si acesti rookies care suntem – majoritatea – putem la un moment dat sa surprindem pozitiv veteranii cu un fresh approach sau o idee sarita din cutie. beware :))
    - secundo – as mai cuteza sa reamintesc ceva tot la fel de vechi ca si comunicarea insasi, anume toleranta. Masterul la zi ofera prin contactul direct privilegiul biunivoc al oralitatii, care nu si-a pierdut nici savoarea nici valoarea de la Pitagora incoace (Razvan stie de ce :). Toleranta in comunicarea noastra – chiar si pe acest topic – ar da valoare cu adevarat chestiunii. Romanii au inca unele sechele de neam al lumii a treia, cu civilizatie inca “tanara”. La drum e nevoie de TOTI, si de cei care termina cu brio masterul, si de cei care il fac asaaa, sa fie. Daca s-ar gandi mai tare din neuroni, cei care ii tot trag cu judecati de valoare vav de “outsiderii” care “plimba” diplome prin CV-uri, poate ca ar deveni mai toleranti. Nu poti deveni un mare judecator de oameni asaa, la repezeala… afara de cazurile de paranoia patologica, Doamne-fereste. Faptul ca Razvan este un varf in bransa se constituie in privilegiul de a-l avea ca profesor la Master. Dar pe langa Razvan “vad” aici “voci” care sunt mai severe decat magister-ul insusi, desi n-au de ce… Numai la romani am constatat aceasta tendinta de a judeca ex-abrupto pe cei care nu se pot apara, fie prin barfa, fie prin afirmatii condescendente, patronizing style. Noi cei care STIM versus cei care NU STIU si nu vor sti NICIODATA pentru ca asa zicem NOI. Hmmmm O fi lumea advertisingului mica si cu tendinte exclusiviste, dar nu uitati, semeni ai nostri, ca un om cu adevarat superior stie sa fie modest, dandu-si seama cat de multe ii mai raman de cunoscut pe lume.

    Corolarul ar fi ca Razvan poate sa fie si un profesor excelent, nu numai un profesionist de mare clasa.
    Nimeni dintre cei care au avut remarci n-a fost malitios sau malevolentios, poftim! :))
    Relatia dintre Razvan si noi are beneficii both sides, e un joc win-win: noi invatam SP si el invata sa lucreze si cu oameni care nu-i plac poate chiar atat de mult. E si asta o proba a valorii…nu?

    Ne urez succes :) !!

  38. Cris
    Posted November 14, 2008 at 11:18 am | Permalink

    asa cum zice Virgiliu atata polemica… minunat. E deja pasiune :P
    nu vroiam sa raspund. Cand am citit prima oara ce a scris Razvan despre cursul cu noi nu mi-a picat bine, dar mi-am adus aminte de motivul pentru care ma aflu la acest master.
    Anul trecut am fost la un singur seminar cel al lui Matasel. Era si cu Victor. am avut discutii libere. Am comentat o campanie cu iz social…acesta a fost momentul determinant in care am inteles ca nu pot face acest master doar de dragul unei diplome. Asa ca datorita lui, desi un pic acid, am inghetat anul ca sa fiu sigura ca nu ratez “prezente”. Sa ai un profesor caruia nu ii este frica sa dezvaluie din secretele meseriei. Nu doar teorie pe care sa o intelegi doar daca ai sansa de a lucra in domeniu, dupa ani si ani (vezi ASE)
    astfel, Razvan: do ur thing !

2 Trackbacks

  1. [...] rau de marea de oameni care o sa ajunga sa faca orice altceva decat comunicare.LE: Razvan Matasel

  2. By O opinie despre invatamant « tudorfulea.ro on November 12, 2008 at 11:20 pm

    [...] opinie despre invatamant Posted noiembrie 12, 2008 Filed under: Uncategorized | Profit de postul lui Razvan pentru a atinge [...]

Post a Comment