Sponsorship

Sponsorizarea nu este cel mai sexy domeniu al publicitatii dar folosita cu cap poate sa contribuie benefic la constructia unui brand puternic.

Tot mai multi clienti pentru care lucram primesc solicitari de la diferiti organizatori de evenimente sa participe cu brandurile lor in cadrul acestor manifestari. Sau primesc oferte similare de la reprezentantii unor produse media (print, online, radio, TV).

Vedem tot mai multe marci care nu au bugetele necesare sa-si construiasca propriile platforme de eveniment sau de comunicare si atunci prefera sa sponsorizeze haotic evenimente/ produse media care nu au nicio legatura cu ideea lor strategica (in cazul fericit in care au un gand in spate).

Daca adunati toate bugetele investite de branduri in sponsorizari haotice o sa vedeti ca sumele nu sunt deloc de neglijat

Ce poate sa faca o sponsorizare reusita?
– Sa intareasca valori ale marcii prin asociere
– Sa construiasca credibilitate prin asociere
– Sa puna brandul in context real
– Sa comunice cu o audienta captiva, cu posibilitatea de a vorbi extrem de targetat

Ce nu poate sa faca?
– Sa creeze o anumita valoare a marcii (daca sponsorizarea este folosita separat si nu face parte dintr-un efort pe termen lung) si nici sa schimbe anumite perceptii ale marcii
– Sa comunice altceva decat numele brandului si de aceea pentru a functiona trebuie sa existe o intersectie intre universul brandului (inlusiv povestea marcii) si atributele/ valorile evenimentului/ produsului media sponsorizat

Mai jos aveti o campanie de sponsorizare de emisiuni TV, realizata pentru marca Ardealul, o campanie care credem noi ca “monopolizeaza” in mod creativ cateva emisiuni ale postului Kanal D, emisiuni cu mare afinitate pe grupul nostru tinta.

YouTube Preview Image YouTube Preview Image YouTube Preview Image

Răspunde și tu