National Happiness

“Cât de fericiţi sunt românii?” poate fi o întrebare cu răspunsuri pătimaş-intuitive-tipic-româneşti, sau o întrebare cu răspunsuri obiective, nuanţate şi extrem de utile. Iniţiatorii proiectului National Happiness cred în a doua variantă.

Acest studiu porneşte de la o iniţiativă a Naţiunilor Unite care face  cercetari despre starea fericirii la nivel mondial.In concluziile acestor cercetari se fac corelaţii între nivelul fericirii populaţiei şi nivelul venitului mediu pe economie, între fericire şi starea de sănătate mentală a unei naţiuni sau nivelul educaţiei populaţiei.

Studiul îşi propune să devină un instrument util de lucru pentru specialiştii în marketing şi publicitate, o resursă preţioasă de informaţii pentru creatorii de politici publice şi un motiv de reflecţie pentru toţi românii interesaţi să amelioreze factorii de care depinde starea lor de bine.

National Happiness este primul proiect realizat în România ce are ca obiectiv principal măsurarea Indexului de fericire al populaţiei şi determinarea diverselor aspecte ce influenţează fericirea”, precizează Marian Marcu, reprezentantul Novel Research.

Măsurarea indexului de fericire al românilor va fi realizată după o metodologie complexă, aplicată deja cu succes la nivel global în cadrul proiectului The Happiness Initiative din Seattle, Statele Unite ale Americii, şi care acoperă o arie exhaustivă de factori ai fericirii, incluzând sănătatea fizică şi mentală, starea de bine, satisfacţia materială şi profesională, nivelul de educaţie, echitatea socială, încrederea în instituţiile statului, calitatea mediului etc.

“National Happiness este o măsurătoare complexă a fericirii populaţiei ce are la bază indicatori obiectivi şi subiectivi, măsuraţi pe 12 domenii identificate ştiinţific de Universitatea de Stat din San Francisco şi “The Happiness Initiative” din Seattle. NH este un pas important în măsurarea indicatorilor de care ne pasă tuturor şi în determinarea mijloacelor prin care îi putem îmbunătăţi.”, adaugă Marian Marcu.

Realizatorii studiului National Happiness sunt agenţia specializată în cercetare de piaţă şi sondaje de opinie Novel Research, boutique-ul de soluţii strategice creative Strategescu punct ro şi agenţia specializată în strategie şi creaţie în comunicare Arsenoaiei şi Mătăşel.

3 răspunsuri

  1. Dragos 23 Aug, 2012 @ 20:10

    E misto ideea, dar imi pare din ciclul, ce-i trebuie chelului? Tichie de margaritar. Adica lumea arde de foame si lipsa de bani si astia vor sa vada daca suntem fericiti :))

  2. Razvan Matasel 26 Aug, 2012 @ 15:35

    Nu ne vom opri doar la a vedea daca Romanii sunt fericiti sau nu… vom identifica si multi factori care contribuie la fericire sau la nefericire… Marketingul nu mai poate ignora gradul de fericire a consumatorilor… in CSR, promotii, exercitii de pozitionare factorii care determina fericirea sau nefericirea sunt extrem de importanti…

  3. Dragos 29 Aug, 2012 @ 23:24

    Eu cred ca lucrurile sunt deja evidente in 90% din cazuri :)) Va dau eu toti indicatorii daca vreti =)))

Răspunde și tu