National Humographic

Acum cateva luni bunul meu prieten, Florin Dragomir de la Strategescu m-a sunat cu o idee indrazneata: sa dezvoltam impreuna metodologia unui studiu de segmentare national in functie de umor. Practic sa aflam care sunt segmentele de romani, in functie de umorul pe care il gusta. Si marcile sa poata dezvolta comunicarea si sa foloseasca umorul pe o baza stiintifica si nu numai pe ce crede copywritterul ca e umorul relevant pentru grupul tinta sau pe ce bancuri a mai auzit directorul de creatie. Am inceput cu aplicabilitatea in industria de media si comunicare dar rezultatele unui asemenea studiu pot fi folosite in multe alte domenii. Nu vreau sa va dezvalui prea multe pentru ca acum sunt doar ipoteze de lucru dar imaginati-va cum ar fi sa folosim umorul in scoli si ce impact ar avea asupra educatiei acest lucru.

Ne-am distrat si am dezvoltat impreuna cu Florin si Marian Marcu si cercetatorii de la Novel Research o metodologie creativa si complexa si un proiect pe care l-am si submis in cadrul competitiei organizate de catre Consiliul National pentru Dezvoltare si Inovare (CNDI) si Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, a Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI). Va marturisesc ca nu am crezut prea mult in sansele unei evaluari corecte mai ales dupa toate povestile pe care le auzi despre banii primiti pe fonduri.

Dar surpriza …s-au afisat rezultatele si se pare ca suntem in carti…

Inca asteptam rezultatul final dar nu am putut sa ma abtin si sa nu scriu mai ales ca este un proiect care ne-a fermecat rau de tot.

Sa ne tineti pumnii please…

Răspunde și tu