O noua pozitionare pentru Centrofarm

Acum cativa ani, cand inca aspiram sa obtin o distinctie la cea mai prestigioasa gala de premiere a strategilor (APG Creative Awards – UK) am citit o poveste de un curaj nebun: Kia se pozitiona in UK comunicand “Drive Less” si reusea sa obtina un frumos succes de piata. La aceea vreme Kia a obtinut si o distinctie la APG Creative Planning Awards.

Parea o nebunie ca o marca auto sa lupte impotriva categoriei dar ei au construit o poveste inteligenta. Intr-o lume in care stai mai mult in trafic decat in orice alt loc, in care numarul de accidente s-a inmultit exponential si in care poluarea atinge cote alarmante, ei au incurajat consumatorii sa mearga cat pot pe jos sau cu alte mijloace de transport in comun si doar atunci cand TREBUIE sa conduca, sa foloseasca KIA. Si au implementat aceasta pozitionare in toate activitatile lor. De exemplu au vandut masini cu biciclete atasate sau masini de familie impreuna cu un program de “mers pe jos la scoala” (alternativa pedestra la school busuri pentru copii).

Dupa multi ani am participat la o licitatie pe care am si castigat-o, propunand pentru marca Centrofarm o pozitionare bazata pe Preventie. Si oamenii curajosi care lucreaza pentru aceasta marca au fost de acord. Zilele acestea a inceput implementarea campaniei dar vorbim de un demers pe termen lung care se va regasi in toti vectorii de marketing ai marcii Centrofarm.

Am atasat mai jos un fragment din comunicatul de presa care explica foarte bine noua abordare strategica (la o prima vedere impotriva categoriei) si programul de preventie care ofera un puternic RTB (reason to believe) demersului strategic:

““Cel mai bun medicament este prevenția” reprezintă noua poziționare strategică a farmaciilor Centrofarm pe piața locală. Astfel Centrofarm își asumă la nivel de companie misiunea de a contribui la însănătoșirea romanilor și încearcă să schimbe atitudinea lor față de propria sanatate.

Farmaciile Centrofarm încurajează controlul medical periodic prin efectuarea de analize și investigații medicale de rutină. Prin prevenție se depisteaza factorii de risc responsabili de instalarea unei game largi de boli cronice, respiratorii, cardiovasculare, metabolice sau profesionale.
Aproape orice afecțiune poate fi tratată daca este depistată la timp iar eforturile sunt mai puțin costisitoare decat ulterior instalării stării de boala. Multe dintre problemele de sănătate ale romanilor sunt provocate de obiceiuri nesănătoase precum fumatul, consumul de alcool, alimentaţia nesănătoasă, lipsa exerciţiilor fizice, expunerea necorespunzătoare la soare. Alaturi de acestea, ignorarea frecventă a simptomelor și neglijarea analizelor anuale pot determina boli grave.

„Obiectivul nostru este să determinăm oamenii să inteleagă importanța prevenției. Centrofarm a creat o traditie din organizarea de campanii medicale, educare și prevenire a unor afecțiuni cu incidență ridicată in Romania. Anul acesta este o prioritate pentru noi continuarea și dezvoltarea acestui tip de programe”, a declarat Dorin Catană, Director General Centrofarm.

„Noua campanie Centrofarm nu este doar o simplă campanie de imagine ci un act strategic extrem de important care se va regăsi în toate fațetele mixului de marketing. Astfel Centrofarm plasează în centru filozofiei companiei o misiune sociala, aceea de a-i ajuta pe romani sa ramană sanatoși. Centrofarm iși asumă cu mult curaj leadershipul în categorie și schimbă regulile jocului. Într-o categorie asociată cu „durere” și „boală”, marca Centrofarm va vorbi despre cum să previi ca să ramai sănătos”, declară Razvan Mătășel, Director de strategie și partener la Agenția de strategie și creație Arsenoaiei și Mătășel.”

Răspunde și tu